Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Varhaiskasvatus ja esiopetus / Päiväkodit ja perhepäivähoito / Kolsarin päiväkoti

Kolsarin päiväkoti

Päiväkotimme

Päiväkotimme tarjoaa varhaiskasvatusta ja esiopetusta. Päiväkotimme toimii vuonna 2010 valmistuneessa rakennuksessa Bron alueella Kirkkonummen keskustan läheisyydessä.

Toimintamme

Kolsarin päiväkoti tarjoaa varhaiskasvatusta ja esiopetusta huoltajien kanssa yhteistyössä toimien. Toimintamme keskiössä ovat leikki, lasten osallisuus, pienryhmätoiminta, luontopedagogiikka ja liikkuminen.

Kolsarin päiväkodissa tärkeä osa lasten päivää on leikki, jossa kasvattajat ovat lasten tukena. Leikkiessä lapset käsittelevät arjen asioita, harjoittelevat itsensä ilmaisemista ja toisten huomioon ottamista. Toimimme kaikissa ryhmissä päivittäin jakautuen pienryhmiin. Pienryhmätoiminnassa toteutuu lasten osallisuus, kun he ovat mukana toiminnan suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Lasten kaveri- ja tunnetaitoja sekä työskentelytaitoja vahvistamme monenlaisilla ryhmämuotoisilla menetelmillä.

Päiväkodillemme on myönnetty Vihreä Lippu kestävän kehityksen mukaisesta toiminnasta keväällä 2021. Lapsista ja kasvattajista koottu raati suunnittelee ja organisoi kestävää kehitystä edistävää toimintaa koko päiväkodin väelle. Vihreän lipun toiminnastamme kerromme lisää päiväkotimme julkisilla pedanet sivuilla.

Noudatamme varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksia. Kannustamme ja ohjaamme lapsia liikkumaan vähintään 2 tuntia päiväkotipäivän aikana. Hyödynnämme toiminnassamme päiväkodin lähiympäristöä, jossa on useita puistoja ja paljon metsää. Päiväkotimme liikuntasali on ahkerassa käytössä ja kaikkia päiväkodin tiloja käytetään monipuolisesti lasten liikkumiseen.

Kolsarin päiväkoti on mukana  Liikkuva varhaiskasvatus–ohjelmassa

Ryhmien yhteystiedot

Satusimpukat050 413 7405
Taikahuilut050 337 0474
Vilttitossut050 413 7403
Räppääjät050 337 0463
Picassot050 413 7404

Aukioloaika:
ma – pe klo 6.30 – 17.30
varausten mukaisesti

Lapsikohtaiset varhaiskasvatusaikavaraukset tehdään Päikky-järjestelmän kautta. Mikäli lapsen päivittäinen varhaiskasvatustarve on laajempi kuin 6.30-17.30, tulee asiasta keskustella päiväkodin johtajan kanssa.

Osoite:
Bronkuja 1