Kolmas koronarokoteannos on mahdollista saada, kun toisesta rokoteannoksesta on kulunut  4 kuukautta. 60 vuotta täyttäneet sekä riskiryhmät voivat saada kolmannen rokoteannoksen, kun toisesta rokotuksesta on kulunut 3–4 kuukautta. Vakavasti immuunipuutteisilla henkilöillä annosten välissä tulee olla kulunut 2 kuukautta.

Kirkkonummi on edennyt kolmansissa koronarokotuksissa THL:n ohjeistuksen mukaan rokottaen ensin yli 60-vuotiaita sekä sairautensa vuoksi vakavan koronavirustaudin riskiin kuuluvia. Kirkkonummella on heille omat ajat koronarokotusaika.fi  -järjestelmässä turvaamassa rokotteiden saannin jatkossakin.

Aikoja kolmansiin koronarokotuksiin löytyy tammi-helmikuulle. Aikoja pyritään avaamaan järjestelmään lisää ja ajoissa on paljon liikkuvuutta. Jos siis aikoja ei heti kolmanteen rokotteeseen löydy, kannattaa järjestelmästä käydä katsomassa uudelleen myöhemmin. Kaikki tarjolla olevat rokotusajat löytyvät koronarokotusaika.fi-sivustolta. Mikäli sähköinen ajanvaraus ei ole mahdollista, voi takaisinsoittopyynnön jättää numeroon 09 296 83401 (ma-to 8-15.30 ja pe 8-15), valitse numero 2, koronarokotukset.

Rokottaminen työterveyshuollossa

Kirkkonummi on mukana HUS:n kuntien valtuutuksella solmimassa HUS-alueen työterveyshuoltoa tarjoavien yritysten sopimuksessa koskien koronarokotuksia. Koronarokotusten saamista työterveyden kautta voi tiedustella omalta työnantajalta.