Kirkkonummen vastavalmistunut hyvinvointikeskus eli Hyvis on myyty LähiTapiola Yhteiskuntakiinteistöt Suomi Ky -rahastolle. Kauppahinta on 63,5 miljoonaa euroa. Kirkkonummen kunnanvaltuusto päätti hyvinvointikeskuksen myynnistä lokakuussa.

-Olen iloinen ja tyytyväinen, että saimme neuvottelut ja kaupan toteutettua hyvässä yhteistyössä LähiTapiolan ja myös rakennuksen tulevan käyttäjän, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa. Rakennuksen suunnittelu ja toteuttaminen on ollut kunnalle valtavan tärkeä hanke. Vaikka toisaalta on vähän haikeaakin, kun sekä rakennus että siellä toteutettavat palvelut nyt siirtyvät pois kunnan vastuulta, kunnan pitää keskittää resurssinsa kunnan vastuulla olevaan toimintaan, kertoo Kirkkonummen kunnan yhdyskuntatekniikan johtaja Anna-Kaisa Kauppinen.

Uusi hyvinvointikeskus avattiin kuntalaisille 1.12. Kunta vuokraa toimitilat käyttöönsä pitkäaikaisella 20 vuoden vuokrasopimuksella. Vuokrasopimus siirtyy Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle 1.1.2023.

-Kirkkonummen hyvinvointikeskus on moderni, hienosti toteutettu uudiskohde ja mahtava lisä rahaston portfolioon. Hankinnan myötä rahasto tulee täyteen sijoitetuksi, minkä seurauksena rahasto tulee keskittymään tulevaisuudessa omistamiensa kohteiden ylläpitoon ja vuokralaisista huolehtimiseen, kertoo LähiTapiola Yhteiskuntakiinteistöt Suomi Ky -rahaston salkunhoitaja Lasse Westberg.