Neljättä kertaa järjestetyt Kirkkonummen Rekryfestarit kokosi tiistaina 4.10. jälleen suuren joukon työnhakijoita, työnantajia, oppilaitoksia ja työllisyyspalveluita.

Kirjastotalo Fyyriin saapui sankoin joukoin väkeä heti Rekryfestareiden ovien avauduttua kello 10. Kirkkonummen kunnanjohtaja Tarmo Aarnio lausui tapahtuman avajaissanat.
-Fyyrin upeissa puitteissa on selkeästi aistittavissa se patoutunut innostus oppimiseen ja työhön, mitä koronavuodet ovat aikaisemmin hieman varjostaneet. Olen vakuuttunut, että Rekryfestarien kohtaamiset avaavat monille uusia mahdollisuuksia oman urapolun suunnitteluun ja toteutukseen, sanoi kunnanjohtaja Aarnio.

Rekryfestareille osallistui viiden tunnin aikana useita satoja työnhakijoita ja uusista mahdollisuuksista kiinnostuneita kävijöitä. Tapahtumassa oli mukana yli 30 lähialueen työnantajaa, oppilaitosta ja työllisyyden parissa toimivaa palveluntarjoajaa seuraavilta toimialoilta: asiakaspalvelu, varhaiskasvatus, elektroniikkatuotteiden valmistus, henkilölogistiikka, ikäihmisten palvelut, julkinen sektori, kaupan ala, kiinteistöpalvelut, käytettyjen tavaroiden vähittäiskauppa, opetusala, puhtauspalvelut, ravintola, ruokapalvelut, sote-ala, teollisuus, turvallisuusala ja hevosala.

Kirkkonummen kuntakehityspäällikkö Susanna Hyvärinen iloitsi Rekryfestareiden suosiosta. -Hienoa nähdä, miten Rekryfestarit Kirkkonummella on lunastanut paikkansa työnhakijoiden ja työnantajien kohtaamispaikkana ja tänä vuonna upeassa kirjastotalo Fyyrissä. Rekryfestareilla on tärkeä rooli osana työllisyyden edistämisen kokonaisuutta kunnassa, kertoi Hyvärinen.

Tapahtumapisteillä kävijät saivat henkilökohtaista neuvoa ja ohjausta

Rekryfestareilla oli myös 31 tapahtumapistettä, joissa kävijät saivat henkilökohtaista neuvoa ja apua työnhakuun, opiskeluun tai yrittäjyyteen liittyen. Tapahtumapisteillä oli mukana useita työllisyyspalveluita tarjoavia tahoja, kuten Ohjaamo Kirkkonummi, joka palvelee alle 30-vuotiaita nuoria monissa elämän aihealueiden kysymyksissä sekä Vauhdittamo Kirkkonummi -hanke.

Uudenmaan TE-toimiston työntekijät antoivat vastauksia työnhakija-asiakkaiden ja yritysten kysymyksiin. SVEPS ungdomsverkstad esitteli ruotsinkielistä työvalmennusta nuorille. Karriärcenter Arabia tarjosi ruotsin- ja englanninkielistä uravalmennusta. Opiskelumahdollisuuksista ja oppisopimuskoulutuksesta oli mahdollisuus käydä keskustelemassa Omnian, Luksian ja Axxellin kanssa. Yrittäjyydestä kiinnostuneita varten paikalla oli YritysEspoon/YritysKirkkonummen tapahtumapiste.

Rekryfestareiden järjestämisestä vastasivat Kirkkonummen kunnan kuntakehitysyksikkö, Työllistymispalvelut Toimari, Ohjaamo ja Vauhdittamo yhteistyössä Uudenmaan TE-toimiston ja Life in Kirkkonummen kanssa.