Kirkkonummen kunnassa järjestettiin marraskuussa vuoden 2021 nuorisovaltuustovaalit, jossa nuoret valitsivat 13 uutta edustajaa nuorisovaltuustoon. Uusi nuorisovaltuusto kokoontui ensimmäiseen järjestäytymiskokoukseensa 18.1., ja paikalla oli 12 nuorisovaltuutettua. Nuoriso- ja liikuntajohtaja Seppo Savikuja toimi kokouksen alussa puheenjohtajana, kunnes nuorisovaltuustoon valittiin uusi puheenjohtajisto.

Nuorisovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Onni Virtanen, 1. varapuheenjohtajaksi Noel Gustafsson ja 2. varapuheenjohtajaksi Sandra Kari. Sihteeriksi valittiin Daniel Höglund ja viestintävastaavaksi Reeta Haapala.

Nuorisovaltuusto valitsi edustajansa seuraaviin lautakuntiin, joissa nuorisovaltuutetuilla on puhe- ja läsnäolo-oikeus:

Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta: Sandra Kari ja varaedustaja Onni Virtanen.

Suomenkielinen kasvatus- ja koulutuslautakunta: Reeta Haapala ja varaedustaja Arpad Udso.

Ruotsinkielinen kasvatus- ja koulutuslautakunta: Noel Gustafsson ja varaedustaja Iris Lahtinen

Yhdyskuntatekniikan lautakunta: Iris Lahtinen ja varaedustaja Kaspar Varik.

Nuorisovaltuustolla on puhe- ja läsnäolo-oikeus myös kunnanvaltuuston kokouksissa, joihin nuorisovaltuusto valitsee edustajansa kunnanvaltuuston kokouksia edeltävissä kokouksissaan. Kunnanvaltuuston 31.1.2022 kokoukseen valittiin edustajaksi Huugo Pikkarainen ja varaedustajaksi Iris Lahtinen.

Lisätiedot:

Vastaava nuoriso-ohjaaja Joni Laine, p. 040 511 8172, joni.laine(a)kirkkonummi.fi