Kirkkonummen Kotihoito pilotoi Posti Kotipalveluiden kanssa yhteistyömallia arjen apuun

27.06.2017 11:12

Kategoria: Perusturva Palvelut Seniorit

Kirkkonummi ja Posti aloittavat kolmen kuukauden kokeilun Postin Kotipalveluiden tuottamista tukikäynneistä valituille kotihoidon asiakkaille. Pilottiin valitut viisi asiakasta ovat kotihoidon piirissä, ja kotihoito käy heillä useita kertoja päivässä. Tarkoitus on kasvattaa asiakkaan saamaa palveluaikaa Postin kotipalveluihin valmennetun työntekijän käynnillä. Pilottijakson aikana seurataan, miten asiakas hyötyy arkipäivään saamastaan lisätuesta ja seurasta.

- Postin työntekijän käynti tulee täydentämään kotihoidon verkostoamme. Asiakkaiden hoitovastuu säilyy kunnan kotihoidolla, ja kotihoidon ammattilaiset vastaavat yhä terveydenhoidosta. Postin Kotipalveluiden käynnille sovitaan sellaisia askareita, jotka voivat parantaa asiakkaan elämänlaatua ja tukea omatoimisuutta. Käynnit suunnitellaan asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaan, Stiina Bergendahl Kirkkonummen Kotihoidosta sanoo.

Posti Kotipalvelut kehittää kunnille uudenlaisia palvelumalleja, joissa palvelut tuotetaan asiakaslähtöisesti ja kustannustehokkaasti hyödyntäen Postin kotipalveluihin valmennettuja, paikallisia työntekijöitä. Posti Kotipalvelut on toiminut vuoden ajan Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri Eksoten kumppanina kotihoidon avustavissa tehtävissä.

Kirkkonummen Kotihoidon ja Postin pilotti on osa GeroMetron kauden 2016-2018 kehittämisteemaa, joka on kotona tapahtuva kuntoutus. Vuonna 2014 perustettu GeroMetro on pääkaupunkiseudun kuntien (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava ja Kirkkonummi) yhteinen vanhustyön kehittämisverkosto.

Lisätietoja: Kirkkonummen kotihoidon ja Posti Kotipalveluiden pilotti 2017

Lisätietoja medialle:

Kirkkonummen Kotihoito, Stiina Bergendahl, Kotihoidon alue-esimies, puh. 040 1269 789

Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (arkisin klo 9.00 - 16.30)