Aurinkoinen ja lämmin huhtikuu on hellinyt meitä ja kääntänyt ajatukset kohti kesää. Katuja harjataan jo talven hiekoista ja veneitä lasketaan vesille. Pian kevään hento vihreä värittää maiseman, Kirkkonummen upea luonto puhkeaa kukkaan. Kevät on uudistumisen aikaa.

Kirkkonummen kunta on aloittanut kuntastrategiansa uudistamisen tämän kevään aikana. Kuntastrategia on yhteinen tahtotilamme, joka ohjaa meitä kohti Kirkkonummelle ja kirkkonummelaisille tärkeitä asioita. Strategia määrittää kunnan toiminnan, kehittämisen ja talouden suunnittelun suuntaviivat ja painotukset. Toivomme kuntalaisten, kunnan vapaa-ajan asukkaiden, yritysten ja järjestöjen sekä työntekijöiden näkemyksiä ja ideoita strategiatyön pohjaksi. Mitkä ovat tärkeimpiä tavoitteitamme? Missä olemme onnistuneet, mitä pitäisi kehittää? Käythän vastaamassa kunnan verkkosivuilla osoitteessa www.kirkkonummi.fi käynnissä olevaan strategiakyselyyn!

Yksi tavoitteemme on ollut kehittää kunnan keskuksia. Kunnan liikekeskustan alueen rapistuminen viime vuosina on surettanut, ja siitä on saatu paljon palautetta. Keskustan uudistuminen pääsee kunnolla vauhtiin, kun torin ympäristön uusi asemakaava saadaan toivottavasti pian hyväksyttyä. Palkitun Kirjastotalo Fyyrin ja Pyhän Mikaelin kirkon viereen rakennettava lukioiden ja opistojen yhteiskampus -rakennus täydentää osaltaan keskustan palveluja.

Virkistys- ja lähimatkailu on vahvistunut viime vuosina, ja Kirkkonummella on upeat puitteet kesän viettoon kaikille. Kunta haluaa turvata ja edistää lasten ja nuorten hyvinvointia UNICEFin myöntämän Lapsiystävällinen kunta -tunnustuksen mukaisesti. Kirkkonummella on tarjolla monipuolista kesälomatoimintaa lapsille ja nuorille: kunta sekä yhdistykset ja järjestöt järjestävät erilaista toimintaa liikunnan, taiteen, teatterin ja luonnon parissa. Kurkkaa mitä muuta Kirkkonummella tapahtuu osoitteessa tapahtumat.kirkkonummi.fi. Tervetuloa piipahtamaan ja pysymään!

Iloista vappua, ihanaa kesää yhdessä – tillsammans!

Anna-Kaisa Kauppinen
vt. kunnanjohtaja