Kirkkonummen kansalaisopisto

Kirkkonummen kansalaisopisto järjestää tutkintoon tähtäämätöntä koulutusta mm. kielissä, taiteissa, kädentaidoissa, tietotekniikassa sekä liikunnassa.

Kirkkonummen kansalaisopisto on kaikille avoin kaksikielinen opisto, joka järjestää opetusta yli 40 opetuspisteessä Kirkkonummella ja Siuntiossa. Kielten, liikunnan, kädentaitojen ja taideaineiden kurssien lisäksi kansalaisopisto opettaa perustaitoja mm. tietotekniikassa ja yhteiskunnallisissa aineissa sekä järjestää yleisöluentoja ja esimerkiksi retkiä lähiympäristöön. Opiskelu kansalaisopistossa ei tähtää tutkinnon suorittamiseen, vaan opiskelijan monipuoliseen kehittymiseen, elinikäiseen oppimiseen, hyvinvointiin ja aktiiviseen kansalaisuuteen.

Kansalaisopistossa voi suorittaa myös avoimen yliopiston opintokokonaisuuksia vuosittain päätettävän opinto-ohjelman mukaisesti.

Tämän lisäksi kansalaisopisto järjestää taiteen perusopetuksen opetussuunnitelman mukaista opetusta lasten käsityökoulussa.

Lisätiedot: www.kirkkonummi.fi/kansalaisopisto

Satu Ylönen
satu.ylonen@kirkkonummi.fi

Vapaan sivistystyön ja taiteen perusopetuksen rehtori