Kirkkonummen kirjastossa vietetään loka-marraskuussa perinteisiä Kirjanummi-viikkoja. Loppusyksyn pimeneviä iltoja saapuvat valaisemaan kirjailijatähdet, jotka kertovat työstään ja teoksistaan kirjastotalo Fyyrin Mörne-salissa.

Teemaviikot alkavat maanantaina 31.10. klo 18, kun vieraaksi saapuu tietokirjailija, toimittaja ja muusikko Timo Kalevi Forss. Vierailullaan Forss kertoo uusimmasta teoksestaan Leevi and the Leavings: hittitehtaan tarina, jonka aiheena on Suomen mystisimmän rockbändin tarina. Aiemmin Forss on kirjoittanut muun muassa suosioon nousseen elämäkerran Gösta Sundqvistista.

Maanantaina 7.11. klo 18 kirjastossa vierailee kirjailija ja opettaja Päivi Lipponen. Useita tietokirjoja kirjoittaneen ja toimittaneen Lipposen aiheena on hänen toinen romaaninsa Toivon että tapaamme. Elokuussa ilmestynyt historiallinen romaani vie 1950-luvun Helsinkiin, kiellettyihin muistoihin ja uhkarohkealle matkalle Leningradiin.

Torstaina 10.11. klo 18 estradin saa kirjailija Miki Liukkonen. Kolme runokokoelmaa ja neljä romaania julkaissut Liukkonen puhuu viime vuonna ilmestyneestä romaanistaan Elämä: esipuhe. Yli tuhatsivuista mammuttiromaania on kiitelty kielellisestä taituruudesta ja suomalaisen kirjallisuuden uudistamisesta.

Maanantaina 14.11. klo 18 vuorossa on ruotsinkielinen tilaisuus, kun Merete Mazzarella saapuu kertomaan tuoreimmasta teoksestaan Violetti hetki (Den violetta timmen), joka on päiväkirjamerkintöihin perustuva kuvaus surusta, perhesuhteista ja pandemia-ajasta.

Kirjanummi-viikot päättää torstaina 17.11. klo 18 teatteriyhdistys Svalanin runo-ohjelma Att dikta är att förändra ljuset – Claes Andersson i vårt urval. Ruotsinkielinen esitys perustuu Claes Anderssonin tuotantoon, ja se koostuu runoista ja musiikista.

Kaikille avoimien tilaisuuksien lisäksi Kirkkonummen kirjasto järjestää koululaisille kutsuvierastilaisuuksia. Näissä tilaisuuksissa vierailevat kirjailijat Paula Noronen, Sebastian Nyberg ja Annika Sandelin sekä suomentaja Outi Järvinen.

Tervetuloa Kirjanummi-viikoille!