Kirkkonummen Kielikylpy-yhdistys järjestää ruotsinkielisestä kielikylvystä kiinnostuneille vanhemmille infotilaisuuden keskiviikkona 26.1.2022 klo 19.00–20.15 Teamsin välityksellä. Tilaisuudessa kerrotaan, mistä kielikylvyssä on kyse ja mitä se vaatii lapselta ja perheeltä.

Ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen viimeistään tiistaina 25.1. klo 18. Tämän jälkeen ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki tilaisuuteen. Ilmoittautuminen Kielikyply-yhdityksen tilaisuuteen.

Kielikylpy antaa lapselle mahdollisuuden kasvaa monikieliseksi varhaisessa vaiheessa, mikä avaa ovia lapselle tulevaisuudessa. Kielikylvyssä lapsi oppii toiminnallisen ruotsin kielen taidon. Kirkkonummella kielikylpy alkaa 5-vuotiaana Neidonkallion päiväkodin kielikylpyryhmässä, mutta mukaan pääsee myös eskarivaiheessa. Haku kielikylpytaipaleelle on ajankohtaista nyt alkuvuonna.

Illan aikana kerrotaan siitä, mitä kielikylpy on ja mitä hyötyä kielikylpyopetuksesta on. Tilaisuudessa perehdytään myös siihen, miten lapsi omaksuu kieltä, millainen kieli on oppimisen työkaluna, miten äidinkieli kehittyy kielikylpytaipaleella sekä millainen kielikylpyläisen vanhemman rooli on ja mitä vanhemmalta vaaditaan.