Kirkkonummen kunnan kesätyöseteli

Kesätyöseteli 2024, tuki yrityksille nuorten työllistämiseen

Kesätyösetelit

Kirkkonummelaiset 15–17-vuotiaat nuoret voivat hakea kesätyöseteliä. Seteliä haetaan sähköisesti, kun hakijat ovat ensin sopineet yrityksen kanssa kesätyöpaikasta. Työnantajana ei voi toimia yksityistalous, perhe tai yksityinen henkilö.

Kesätyösetelejä jaetaan 220 kpl ja arvoltaan kesätyöseteli on 300 euroa. Kesätyösetelin kriteerinä on, että nuoren työsuhteen tulee toteutua ajalla 1.6.-15.8.2024 ja työsuhteen on kestettävä vähintään kaksi viikkoa (10 työpäivää, 50 työtuntia).

Edellytykset kesätyösetelin hakemiselle:

• Kesätyöseteleitä myönnetään 220 kpl, 15-17 vuotiaille kirkkonummelaisille nuorille hakujärjestyksessä.
  • Kesätyöseteli on tarkoitettu nuorille, jotka täyttävät tämän vuoden aikana 15 vuotta.
  • Hakuaika alkaa 19.2. klo 09.00
  • Nuorella tulee olla kesätyöpaikka sovittuna ennen hakemuksen jättämistä
  • Työnantajana ei voi toimia yksityistalous, perhe tai yksityinen henkilö (Y-tunnus vaaditaan).
  • Työsuhteen tulee toteutua ajalla 1.6.-15.8.2024 ja työsuhteen on kestettävä vähintään kaksi viikkoa (vähintään 10 työpäivää, 50 työtuntia).
  • Työntekijälle maksetun varsinaisen palkan tulee olla suurempi, kuin kesätyösetelin arvo.
  • Työllistävä yritys voi sijaita missä tahansa Suomessa.
  • Mikäli kesätyöseteliä ei palauteta määräaikaan mennessä tai kesätyösetelin ehdot eivät täyty, ei tukea (300 €) makseta työnantajan tilille.

Kesätyösetelin hakeminen:

• Nuorella tulee olla kesätyöpaikka sovittuna ennen hakemuksen jättämistä
  • Työnantaja täyttää sitoumuslomakkeen (pdf) ja lähettää sen nuorelle
  • Nuori hakee sähköisen haun kautta kesätyöseteliä ja liittää siihen sitoumuslomakkeen.
  • Kesätyösetelin haku aukeaa 19.2.2024 klo 09.00.
  • Kesätyösetelit myönnetään hakujärjestyksessä ja siitä ilmoitetaan sähköpostilla sekä hakijalle että työnantajalle
  • Vaillinaisia hakemuksia emme voi käsitellä.

Hae kesätyöseteliä

Toimintaohjeet työnantajalle:

• Työntekijälle maksetun varsinaisen palkan tulee olla suurempi kuin kesätyösetelin arvo (300 €).
  • Kesätyöseteli on työpaikkakohtainen eikä sitä voi siirtää toiselle työnhakijalle tai työnantajalle.
  • Mikäli kesätyöseteliä ei käytetä, pyydämme että ilmoitatte siitä välittömästi Kirkkonummen Ohjaamoon, ohjaamo@kirkkonummi.fi
  • Kun työsuhde on päättynyt työnantaja täyttää sähköisen maksatuslomakkeen ja liittää palkkaerittelyn viimeistään 30.9.2024.
  • Tähän päivitämme työnantajille linkin sähköiseen maksatuslomakkeeseen viimeistään kesäkuun 2024 aikana.

Lisätietoa:
nuoriso- ja liikuntapalvelut/Ohjaamopalvelut