Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Varhaiskasvatus ja esiopetus / Päiväkodit ja perhepäivähoito / Kartanonrannan päiväkoti

Kartanonrannan päiväkoti

Päiväkotimme

Kartanonrannan päiväkoti on osa Kartanonrannan oppimiskeskusta, jossa lapsen yhtenäinen oppimispolku sekä varhaiskasvatuksen, esiopetuksen ja perusopetuksen yhteistyö on tärkeää. Päiväkotimme sijainti mahdollistaa monipuolisten oppimisympäristöjen hyödyntämisen sekä ympäristö- ja liikuntakasvatuksen.

Päiväkodissamme toimii aktiivinen vanhempainyhdistys.

Toimintamme

Kartanonrannan päiväkoti tarjoaa kasvatuskumppanuuden hengessä lapsilähtöistä, toimivaa ja hyvää arkea. Lapsella on mahdollisuus leikkiin ja oppimisen iloon monipuolisessa leikki- ja oppimisympäristössä. Yhteisöllisyyttä, osallisuutta ja vuorovaikutustaitoja vahvistetaan pienryhmätoiminnan kautta.

Toiminnan suunnittelussa kiinnitetään huomiota avoimeen, monipuoliseen ja muunneltavissa olevaan leikki- ja oppimisympäristöön sekä lapsilähtöisen pedagogiikan ja yhteisöllisyyden toteutumiseen. Luonto, leikki, liikunta, tutkiminen ja kokeilu ovat tärkeä osa toimintaa.

Päiväkotimme on osallistunut Diggaa mun digimatka ja Aikamatkalla hankkeisiin ja on mukana Liikkuva varhaiskasvatus-ohjelmassa. Hankkeiden ja ohjelman toimintatavoista on muodostunut osa päiväkotimme pedagogista toimintakulttuuria. Päiväkodillemme on myönnetty jo toisen kerran Vihreä Lippu sertifikaatti. Kartanonrannassa retkeillään lähiympäristössä lasten kanssa ja ohjataan perheitä kestävään elämäntapaan.

Käytössämme on sähköinen oppimisalusta peda.net, jossa luodaan lapsen oma digitaalinen portfolio yhdessä lapsen ja huoltajien kanssa. Peda.net alustalla tehdään näkyväksi lapsen oppimista, kasvua ja kehitystä sekä  ryhmien pedagogista toimintaa.

Ryhmien yhteystiedot

Hassula050 327 3327
Riemula050 327 3323
Vekkula050 327 3318
Hihkula050 327 3364
Lystilä050 327 3328

Aukioloaika:
ma – pe klo 6.30 – 17.30
varausten mukaisesti

Lapsikohtaiset varhaiskasvatusaikavaraukset tehdään Päikky-järjestelmän kautta. Mikäli lapsen päivittäinen varhaiskasvatustarve on laajempi kuin 6.30-17.30, tulee asiasta keskustella päiväkodin johtajan kanssa.

Osoite:
Kartanonkuja 1