Etusivu / Työ ja yrittäminen / Yrityspalvelut / Kunnan työllistämisen järjestelytuki

Kunnan työllistämisen järjestelytuki

Mikä on työllistämisen järjestelytuki?

• Tuki on tarkoitettu pitkään työtä vailla olevien kirkkonummelaisten työllistämiseen.
  • Järjestelytuki auttaa yrittäjien ja yhteisöjen työllistämismahdollisuuksia.
  • Työllistävän yrityksen tai yhteisön toimipaikka voi olla Kirkkonummella tai muualla Suomessa.

Kelle tukea voidaan myöntää?

• Hakija voi olla yritys tai yhteisö, jonka toimipaikka sijaitsee Kirkkonummella tai muualla Suomessa.
  • Tukea ei myönnetä kunnille, kuntayhtymille, hyvinvointialueille tai valtiolle eikä myöskään yksityistaloudelle, perheelle tai yksityiselle henkilölle.

Kriteerit

• Kirkkonummen kunta on varannut erillisen määrärahan järjestelytukeen vuodelle 2024 ja tukea myönnetään määrärahan puitteissa.
  • Hakijan on täytettävä hakuehdot tuen saamiseksi.
  • Järjestelytukea myönnetään harkinnanvaraisesti ja hakemisjärjestyksessä.
  • Työsuhteen tai oppisopimuksen tulee kestää:
    • vähintään 5 kuukautta yritysten kohdalla. Yrityksille tuki on de minimis -tukea ja tuki on tarkoitettu muihin kuin palkkauskustannuksiin.
    • vähintään 8,5 kuukautta yhdistysten kohdalla. Yhdistysten tuki on tarkoitettu palkkauskustannuksiin. Yhdistysten kohdalla edellytetään, että TE-toimisto on myöntänyt työsuhteeseen palkkatukea.
  • Tuen suuruus on enintään 500 euroa/ kuukaudessa.
  • Tukea myönnetään enintään 12 kuukautta.
  • Tukea voi hakea työsuhteeseen, joka alkaa aikavälillä 1.1.–31.12.2024.

Enimmäisajan täyttymisen jälkeen järjestelytukea ei hakuaikana enää myönnetä uudelleen samasta työnhakijasta samalle työnantajalle.

Miten tukea haetaan?

• Järjestelytuen haku aukeaa 12.2.2024.
  • Hakijan on täytettävä hakuehdot tuen saamiseksi.
  • Kirkkonummen kunnan järjestelytukea haetaan sähköisellä verkkolomakkeella. Tarkemmat hakuehdot ja tuen hakemisen ohjeet löytyvät hakuohjeesta täältä. Hakuohjeet löytyvät myös sivun alalaidasta (sekä sivupalkista).

Tutustu huolella hakuohjeisiin ennen hakemuksen täyttämistä. Ennen hakemista varmista, että sinulla on kaikki seuraavat liitteet valmiina (esimerkiksi pdf-tiedostoina):

• Palkattavan henkilön työsopimus.
  • Palkattavan henkilön suostumuslomake.
  • TE-toimiston palkkatukipäätös, jos palkkatukea on haettu.
  • Oppisopimuskoulutuksen sopimus, jos on solmittu oppisopimus.

Järjestelytuen hakulomakkeen löydät täältä. Huom! Hakulomake on täytettävä yhdellä kertaa. Tutustu ennen hakua tarkempiin hakuohjeisiin alta.

Kysymykset hakemukseen liittyvissä asioissa voi laittaa sähköpostilla: tyollisyys@kirkkonummi.fi

Kirkkonummen kunta, elinvoimapalvelut

työllisyyskoordinaattori