Kirkkonummen ja Vihdin kunnat järjestävät ilmastoaiheisia tilaisuuksia paikallisille yrittäjille ja yritysten edustajille. Seuraava yritysten ilmastowebinaari on suunnattu Kirkkonummen, Vihdin ja lähialueiden maanviljelijöille. Maatalousyrittäjien ilmastoinfo järjestetään 6.4. klo 17 – 18.30.

Kestävä maatalous on ajankohtaisempi aihe kuin koskaan. Maatalousyrittäjien ilmastoinfossa kuullaan maataloussektorin roolista ilmastonmuutoksen hillitsemisessä. Puheenvuoroista vastaavat alan uranuurtajat ja asiantuntijat.

Vihtiläinen luomutilallinen ja Baltic Sea Action Group –säätiössä työskentelevä agronomi Eliisa Malin kertoo webinaarissa ajankohtaista tietoa uudistavan viljelyn mahdollisuuksista. Malin on mukana Carbon Action -hankkeessa, jossa tutkitaan tapoja vauhdittaa hiilen varastoitumista peltomaahan.

Niin ikään uudistavaa viljelyä harjoittava vilja- ja karjatilallinen Jari Eerola puhuu webinaarissa kestävän ilmaston kannattavuudesta talousnäkökulmasta. Eerola on laskenut, miten uudistava viljely voi olla paitsi ilmaston ja ympäristön myös maatalousyrittäjän talouden kannalta kestävää.

Lisäksi webinaarissa kuullaan SLC:n asiamies Rikard Korkmanin puheenvuoro maatalouden ilmastotiekartasta. Korkman kommentoi ilmastokestävää ruoantuotantoa edunvalvojan näkökulmasta.

Webinaari on maksuton, mutta osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumista. Tilaisuus järjestetään osana ympäristöministeriön rahoittamaa Kirkkonummen ja Vihdin kuntien ilmastohanketta. Tilaisuuden ilmoittautuminen ja ohjelma löytyvät Kirkkonummen tapahtumakalenterista.