Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Maankäyttö ja liikenne / Kadut ja tiet / Hylätyt ajoneuvot

Hylätyt ajoneuvot

Kirkkonummen kunta huolehtii kaduilta ja yleisiltä pysäköintialueilta hylättyjen ja kunnossapitoa haittaavien ajoneuvojen siirtämisestä.

Hylätyt ajoneuvot

• Siirtokehotus kiinnitetään hylätyksi katsottuun ajoneuvoon ja lähetetään ajoneuvon omistajalle/haltijalle mikäli tiedossa.
  • Ajoneuvon omistajalla/haltijalla on kaksi viikkoa aikaa siirtää ajoneuvo.
  • Mikäli siirtokehotusta ei noudateta, tehdään siirtopäätös ja ajoneuvon siirto varastoalueelle.
  • Siirtopäätös sekä lasku siirtokustannuksista lähetetään ajoneuvon omistajalle/haltijalle mikäli tiedossa.
  • Hylättyjä ajoneuvoja säilytetään yksi kuukausi, jonka kuluessa omistaja voi noutaa ajoneuvonsa maksettuaan kunnalle aiheutuneet kustannukset. Yhden kuukauden jälkeen hylätty ajoneuvo siirtyy kunnan omaisuudeksi.
  • Kunnossapitoa haittaavat ajoneuvot siirretään lähisiirtona lähimpään tarkoitukseen sopivaan paikkaan.

Romuajoneuvot

• Romuajoneuvot siirtyvät välittömästi kunnan omaisuudeksi.

Liikennettä haittaavat ajoneuvot siirretään poliisin toimesta.

Yksityisillä alueilla siirron järjestäminen kuuluu maanomistajalle tai sen haltijalle/edustajalle.

• Maksullisen hylätyn ajoneuvon siirron yksityisalueelta voi tilata oheisella lomakkeella.
  • Siirron tilaaja sitoutuu maksamaan auton tai autojen siirrosta Kirkkonummen kunnalle hinnaston mukaisen maksun.

Siirretyistä ajoneuvoista kuulutetaan kunnan nettisivuilla.