Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Musiikkiopisto / Hinnasto

Hinnasto

Musiikkiopiston lukukausimaksut

Taiteen perusopetus, musiikin laaja oppimäärä, hinnat/oppilas, alv 0%

Soitinvalmennusryhmä 212 € sis. soitto/laulutunti, yhteissoitto, musiikin perusteet
Soitinvalmennus, pariopetus 248 € sis. soitto/laulutunti, yhteissoitto, musiikin perusteet
Soitinvalmennus. yksilöopetus 362 € sis. soitto/laulutunti, yhteissoitto, musiikin perusteet
Perusopinnot, pariopetus 248 € sis. soitto/laulutunti, yhteissoitto, musiikin perusteet, lukuvuosittain    vaihtuvat vapaavalintaiset opinnot
Perusopinnot, yksilöopetus 362 € sis. soitto/laulutunti, yhteissoitto,  musiikin perusteet, lukuvuosittain     vaihtuvat vapaavalintaiset opinnot
Syventävät oppinnot, yksilöopetus 362 € sis. soitto/laulutunti, yhteissoitto,    musiikin perusteet, lukuvuosittain    vaihtuvat vapaavalintaiset opinnot
Sivuaine/lisäopetus 30min 202 € myönnetään lukuvuodeksi kerrallaan
Orkesteri, musiikin perusteet 115 € hinta musiikkiopiston ulkopuolisille  oppilaille

Opetusviikkoja on lukuvuoden aikana 35. Opettajan poissaolon vuoksi peruuntuneet oppitunnit korvataan sijaisjärjestelyin siten, että oppilas saa syyslukukauden aikana vähintään 15 ja kevätlukukauden aikana vähintään 16 viikon opetuksen.

Sisarusalennukset
Soitinoppilaille myönnetään sisarusalennusta 20 % toisesta lapsesta, ja 30 % kolmannesta ja seuraavista lapsista. Sisarusalennus koskee vain perusopinnoissa ja syventävissä opinnoissa opiskelevia oppilaita.

Vapaaoppilaspaikat
Talousarviossa on varauduttu muutaman vapaaoppilaspaikan myöntämiseen. Vapaaoppilaspaikkaa voi hakea vain perusopintoihin tai syventäviin opintoihin. Lisätietoja voi kysyä musiikkiopiston toimistosta.

Hakuaika: syksy 2023 1.9.2023 mennessä, kevät 2024 24.1.2024 mennessä.

Hakemus lukukausimaksusta vapauttamiseksi

Varhaisiän musiikinopetus

Vauva- ja perhemusiikkiryhmät  45 min 147 € Sisarusalennus −50 % muista samassa perheryhmässä olevista sisaruksista. Sisarusalennus koskee vain vauva- ja perheryhmiä.
Musiikkiryhmä 3−9-vuotiaat      45 min 147 €

Musiikkileikkikoulussa ensimmäistä kertaa ei laskuteta, jos asiakas peruu oppilaspaikan heti tämän jälkeen. Opetusviikkoja on lukuvuoden aikana 35. Opettajan poissaolon vuoksi peruuntuneet oppitunnit korvataan sijaisjärjesteyin siten, että oppilas saa syyslukukauden aikana vähintään 15 ja kevätlukukauden aikana vähintään 16 viikon opetuksen.

Muut maksut

Soitinvuokra/lukukausi, alv 24% Soitinvuokraa ei palauteta kesken lukukauden.
Kirkkonummen musiikkiopiston oppilaat 65 €
Muut 129 €

Musiikkiopistolla on pieni valikoima vuokrasoittimia. Vuokrasoitin pyritään järjestämään harvinaisempiin soittimiin tuleville oppilaille. Soittoharrastuksen vakiinnuttua on toivottavaa, että oppilas hankkii oman soittimen. Oppilas korvaa soittimelle aiheutuneet vahingot ja normaalissa käytössä kuluvat osat.

HUOM!
Täysi lukukausimaksu peritään, vaikka oppilas keskeyttäisi opintonsa kesken lukukauden. Lopetusilmoitus tulee tehdä aina kirjallisesti ennen lukukauden alkua. Mikäli keskeyttäminen tapahtuu painavan syyn perusteella (esim. sairaus, paikkakunnalta muutto), voi rehtori myöntää huojennusta lukukausimaksuun.

Musiikkiopiston toimisto

Käyntiosoite: Kirkkotallintie 1 A, toinen kerros, 02400 Kirkkonummi
[kartta]

Postiosoite: PL 20, 02401 Kirkkonummi

Puhelin: 040 126 9312

Sähköposti:
opistot@kirkkonummi.fi

Asiakaspalvelu avoinna puhelimitse ti ja to klo 13-16: 040 126 9312

Toimisto avoinna sopimuksen mukaan.