Hankkeen tavoitteet

Hankkeen tavoitteet

Hyvinvointikeskuksen suunnittelussa ja toiminnassa on tavoitteena ennakoida modernilla tavalla ja asiakaslähtöisesti väestön tulevaisuuden palvelutarpeet. Toiminnassa hyödynnetään uutta hyvinvointiteknologiaa ja digitalisaation luomia mahdollisuuksia. Sähköisiä palveluja ja omahoitoa kehitetään systemaattisesti. Myös toimintatapoja ja asiakasprosesseja virtaviivaistetaan.

Jokiniittyyn siirtyvät kaikki keskustan sosiaali- ja terveyskeskuksessa sijaitsevat palvelut sekä lähes kaikki perusturvan avopalvelut keskustan muista toimipisteistä. Saman katon alle pääseminen mahdollistaa ammattilaisten entistä tiiviimmän yhteistyön asiakkaiden parhaaksi ja vähentää asiakkaiden siirtelyä luukulta toiselle. Hyvinvointikeskuksen palvelut tavoittavat asiakkaat vauvasta vaariin. Tavoitteena on, että asiakas saa vaikuttavat sosiaali- ja terveydenhuollon avopalvelut lähipalveluna silloin, kun niille on tarvetta.