Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Rakennusvalvonta / Ohjeet ja lomakkeet / Erityissuunnitelmien toimittaminen

Erityissuunnitelmien toimittaminen

Erityssuunnitelmien ja selvityksen laatimisesta määrätään luvan lupaehdossa. Erityissuunnitelmilla tarkoitetaan tässä rakennesuunnitelmia, ilmanvaihto- ja kvv-suunnitelmia, pohjatutkimusta, paalutus- ja mittauspöytäkirjoja sekä mahdollisia rakennusvaiheessa tarvittavia lausuntoja.

Kuntaan ei toimiteta työselostuksia, elementtien/teräsrakenteiden asennussuunnitelmia, työturvallisuusasiakirjoja tms. työnsuoritukseen liittyviä asiakirjoja.

Suunnitelmat on toimitettava hyvissä ajoin ennen kunkin työvaiheen aloittamista.

Rakennesuunnitelmat:

Rakennepiirustukset toimitetaan sähköisesti Lupapiste-palvelun kautta rakennusvalvontaan.

LVI-piirustukset:

Vesilaitoksen toiminta-alueella, tai toiminta-alueen ulkopuolella vesilaitoksen vesihuoltoverkostoon liityttäessä toimitetaan KVV-asemapiirros sähköpostilla osoitteeseen vesi@kirkkonummi.fi.

LVI-piirustukset sekä myös KVV-asemapiirros toimitetaan ensisijaisesti sähköisesti Lupapiste-palvelun kautta.

Vastaava erityssuunnittelija allekirjoittaa sähköisesti Lupapiste-palvelussa kaikki oman suunnittelualansa suunnitelmat kuten tuoteosakaupan tms. osajärjestelmien suunnitelmat.