E-, U- ja L-junat eivät kulje Espoon aseman länsipuolella ratatöiden vuoksi perjantain ja lauantain välisestä yöstä 25.6. klo 01 alkaen sunnuntai-aamuun 26.6. klo 06.50 asti. Junat kulkevat vain Helsingin ja Espoon asemien välillä. Pois jäävää osuutta korvataan busseilla 211X välillä Espoo-Kirkkonummi. Lisäksi L-junayhteys Siuntioon lauantain ja sunnuntain välisenä yönä on korvattu bussilla 182X.

Juhannusaaton jälkeisen yön viimeinen juna Espoosta Kirkkonummelle on L-juna kello 0.34. Viimeinen juna Kirkkonummelta Helsinkiin lähtee kello 0.37. Katkon jälkeen sunnuntaiaamun ensimmäinen juna Espoosta Kirkkonummelle on L-juna kello 7.04. Ensimmäinen sunnuntaiaamun juna Kirkkonummelta Helsinkiin on L-juna kello 6.57.

Junat ajetaan katkon aikana ainoastaan Helsingin ja Espoon asemien välillä normaalien aikataulujen mukaisesti. Espoon ja Helsingin asemien välillä ajetaan katkon aikana myös yksittäisiä lisäjunia. E-junien kulkiessa bussilla 211X on lisäksi ylimääräisiä lähtöjä, jotka ajetaan vain välillä Espoo-Kauklahti. Tuona aikana junaa korvaava bussi kulkee Espoon ja Kirkkonummen asemien välillä noin 30 minuutin välein ja Espoon ja Kauklahden asemien välillä noin 15 minuutin välein.

E-, U- ja L-junat käyttävät Espoossa lähtöraiteina katkon ajan raiteita 2 ja 3. Tiedot kunkin lähdön raiteesta saat aseman näytöiltä ja kuulutuksista.

Korvaavat reitit sekä kaikki poikkeuksen aikaiset aikataulut löydät Reittioppaan haun avulla.

HSL:n tiedote