Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Opetus ja koulutus / Perusopetus / Koulut / Ruotsinkieliset peruskoulut / Bobäcks skola

Bobäcks skola

Ruotsinkielinen peruskoulu, vuosiluokat 1-6

Bobäcks skola on nykyaikainen koulu keskellä luontoa. Koululla on perustettu 1880-luvun lopulla ja toiminut neljässä eri paikassa Masalassa ja Luomassa. Nykyinen koulurakennus on peruskorjattu ja laajennettu vuosina 1995 ja 2010.  Bobäcks skola on iso kyläkoulu noin 150 oppilaalla ja kuudella opettajanviralla vuosiluokilla 1-6. Koulun tiloissa toimii lisäksi kaksi esikouluryhmää. Iltapäivätoiminta järjestetään koulun tiloissa.

Koulun toimintaperiaatteen mukaan oppilaan tulee saada oppilaan omien edellytyksien mukainen hyvä peruskoulutus. Oppilaat osallistutetaan kouluympäristön turvallisuuden ja viihtyvyyden ylläpitämiseen.

Koulussa panostamme ruotsinkieleen, suomenruotsalaisiin perinteisiin ja lähiympäristöön. Tarjoamme kaksikielisille oppilaille äidinkielenomaista suomenkielen opetusta.

Gränsnäsintie 11
02440 LUOMA