Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Varhaiskasvatus ja esiopetus / Päiväkodit ja perhepäivähoito / Hommas förskola Luomassa

Hommas förskola Luomassa

Hommas daghemin esiopetusyksikkö on Luomassa, Bobäck skolan tiloissa, ja tarjoaa sekä ruotsinkielistä esiopetusta että varhaiskasvatusta.

Esiopetusryhmässä haluamme tarjota lapselle turvallisen, inspiroivan ja leikkisän ympäristön kasvulle ja kehitykselle. Huomioimme jokaisen lapsen edellytykset, taidot ja kehitystason.

Esiopetusryhmämme on luonnonkauniissa Luomassa kaikkine ympäristön ja luonnon tarjoamine mahdollisuksineen. Esiopetusyksikkö tekee läheistä yhteistyötä samassa rakennuksessa toimivan koulun kanssa. Lapset saavat luonnollisella tavalla tutustua kouluympäristöön ja koulun henkilökuntaan, mikä tekee koulunaloituksesta lapselle turvallisen.

Toimintamme

Toiminnallamme haluamme herättää lapsen uteliaisuuden ja innon oppia ja antaa lapsille mahdollisuuksia kokea onnistumisen iloa. Toimintaa ohjaa Kirkkonummen esiopetuksen opetussuunnitelma. Toiminta suunnitellaan lasten omien ajatusten, kiinnostuksen aiheiden ja tarpeiden perusteella. Tämä mahdollistaa monipuolisen ja merkitystä luovan opetuksen. Yksi tärkeimmistä tavoitteistamme on vahvistaa lapsen itsetuntoa ja sosiaalisia ja emotionaalisia taitoja.

Hommas daghemin ja förskolan yhteiset arvot ovat:

• annamme lapsille turvallisen kasvuympäristö
  • kunnioitamme lasta ja lapsen perhettä
  • näemme ja kuulemme laspen joka päivä
  • tuemme lapsen kasvua ja oppimista
  • rakennamme hyvän kasvatuskumppanuuden

Haluamme, että eskari on positiivinen ja turvallinen paikka, johon niin lapset kuin aikuiset tulevat mielellään joka aamu. Toimimme huoltajien kanssa yhteistyössä lasten parhaaksi. Mielestämme hyvä kasvatuskumppanuus perustuu kuuntelemiselle, molemminpuoliselle kunnioitukselle, dialogille ja luottamukselle.

Hommas daghemissä ja Hommas förskolassa meillä on aktiivinen vanhempainyhdistys, joka toimii päiväkodin, esikoulun ja huoltajien välisenä linkkinä. He tekevät työtä perheiden välisen yhteenkuuluvuuden eteen.

Olemme myös Helsingin yliopiston kumppanipäiväkoti. Se tarkoittaa sitä, että monet opiskelijat suorittavat harjoittelunsa meillä.

Esikoulu040 567 7067

Aukioloajat
Ma–pe 6.30-17.30

Mikäli lapsen hoitoajan tarve on yllä olevaa aukioloaikaa laajempi, keskustelethan asiasta päiväkodin johtajan kanssa.

Osoite
Gränsnäsintie 11