Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Kulttuuri

Kulttuuri

Kulttuuripalvelut vahvistaa paikallista kulttuuritoimintaa, kulttuurikasvatusta ja paikallishistorian tuntemusta sekä järjestää ja koordinoi paikallisia tapahtumia mm. kansallisia juhlapäiviä (veteraanipäivä ja itsenäisyyspäivä) sekä Kirkkonummi-päiviä. Lisäksi kulttuuripalvelut vastaa Ragvaldsin museoalueen toiminnasta.

Kuntalaistoiminta on paikallisen kulttuuritoiminnan ydin. Paikalliset kulttuurijärjestöt toteuttavat suurimman osan alueen kulttuuritarjonnasta. Kunta tukee kulttuurijärjestöjä avustuksilla.

Kulttuurikasvatussuunnitelman avulla tuetaan lasten ja nuorten oikeutta taiteen ja kulttuurin kokemiseen sekä edistetään kulttuurikasvatuksen saavutettavuutta, tasa-arvoisuutta sekä monipuolisuutta. Kunnan oman Kulttuurikompassi-kulttuurikasvatusohjelman kautta lapset ja nuoret pääsevät tutustumaan paikalliseen kulttuuriin, alueen eri toimijoihin sekä eri taiteenlajeihin.

Toimiston käyntiosoite:
Ervastintie 2, 02400 Kirkkonummi