Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Kulttuuri / Ragvaldsin museoalue

Ragvaldsin museoalue

Ragvaldsin museoalue on perinteinen maatila pihapiireineen vanhan kuninkaantien reitin varrella. Ensimmäiset tiedot Ragvaldsista ovat 1540-luvulta Kustaa Vaasan maakirjoissa. Viimeinen yksityinen omistaja oli Bertil Malmström (1900-1982). Hänen kuoltuaan tilakeskuksen alueesta muodostettiin kunnallinen museo.

Perusnäyttelyiden lisäksi alueella voi tutustua perinnemaisemaan, luontopolkuun ja kasvitarhaan. Renkituvassa järjestetään yleisötilaisuuksia kaiken ikäisille yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa.

HUOM! Eliasvillan on suljettu toistaiseksi. Vuokrakauden aineistoja on esillä Renkituvassa.

• Ragvaldsin päärakennuksessa on tilan aitoa vanhaa esineistöä.
  • Eliasvillanissa tien pohjoispuolella on näyttely Porkkalan vuokrakaudesta 1944-56.
  • Ragvadsin perinnemaisemassa on ketoa, metsää, pihamaat ja kasvitarha.
  • Ragvaldsin luontopolku lähtee viljamakasiinin nurkalta.
  • Renkituvassa on monenlaista toimintaa eri vuodenaikoina.
  • Navetan ikkunoista voit koska tahansa kurkkia Neuvostoliiton sotilastukikohdan aikaisia maalauksia.
  • Ragvaldsin esittely myös Länsi-Uudenmaan Museot -sivustolla

Avoinna:
3.6.-26.8.2023 Ragvaldsin päärakennus ja Porkkalan vuokrakauden näyttely Eliasvillanissa ovat avoinna lauantaisin klo 11-15.
HUOM! Suljettu juhannuspäivänä, lauantai 24.6.2023.

Noudatamme kulloinkin voimassa olevia viranomaismääräyksiä ja -ohjeita.

Pääsymaksu:
Aikuiset 2€, käteinen / MobilePay