Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Opetus ja koulutus / Perusopetus / Koulut / Suomenkieliset peruskoulut / Papinmäen koulu

Papinmäen koulu

Suomenkielinen erityiskoulu, vuosiluokat 1-9. Oppilaaksiottoalueena koko kunta.

Papinmäen koulu sijaitsee Kirkkonummen keskustan tuntumassa Gesterbyn koulualueella. Koulu on toiminut nykyisessä koulurakennuksessa vuodesta 1997. Koulu on erityiskoulu, jossa toimivat vuosiluokat 1-9. Oppilaita kouluun tulee koko kunnan alueelta. Opetusryhmän koko on suurimmillaan 10 oppilasta. Ryhmää opettaa erityisluokanopettaja työparinaan koulunkäyntiavustaja, tarvittaessa yksi tai useampia.Papinmäen koulussa opetetaan oppilaita, joilla on laaja-alaisia oppimisen vaikeuksia, lievä tai keskivaikea kehitysvamma ja/tai autismi/autistisia piirteitä. Oppilaiden tuen tarve on niin suuri, etteivät yleisopetuksen tukitoimet riittävästi auta oppilasta selviytymään koulunkäynnistä.

Papinmäen koulun toiminta-ajatus:

Oppilas oppii selviytymään arkipäivän toiminnoista. Perusopetuksessa kasvaneesta nuoresta kehittyy mahdollisimman itsenäisesti toimeen tuleva aikuinen.

Oppilas oppii ymmärtämään elämän ainutlaatuisuuden ja ainutkertaisuuden. Oppilaalle kehittyy terve itsetunto ja hän osaa arvostaa toisia ihmisiä ja ympäristöä.

Vilhonkummuntie 2
02400 KIRKKONUMMI