Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Nuoriso / Kohdennettu nuorisotyö / Nuorisovaltuusto

Nuorisovaltuusto

Mikä on nuorisovaltuusto?

Kirkkonummen kunnassa toimii nuorisovaltuusto. Kirkkonummen nuorisovaltuusto on puoluepoliittisesti sitoutumaton kunnan vaikuttamistoimielin, jonka päätehtävänä on tuoda nuorten ääni kuuluviin kunnan päätöksenteossa sekä edustaa kirkkonummilaisia nuoria eri paikoissa. Nuorisovaltuusto kokoontuu kuukausittain, tuo nuorten ajatuksia kunnan toimielinten käsiteltäväksi, osallistuu erilaisiin työryhmiin ja on mukana järjestämässä nuorille suunnattuja tapahtumia. Nuorisovaltuuston toimintakausi on kaksi vuotta.

Lisätiedot:

Maya Aspegren

Ei koulussa Kirkkonummella:

Huugo Pikkarainen

Kirkkonummen kunnan nuorisovaltuusto on sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan alainen vaikuttamistoimielin, jonka tarkoituksena on:

• Edistää ja kehittää nuorten asemaa kunnassa ilman puoluepoliittisia, uskonnollisia tai muita aatteellisia sidonnaisuuksia.
  • Edustaa nuoria kunnan päätöksenteossa ja tuoda nuorten ajatuksia kunnan toimielinten käsiteltäväksi.
  • Pitää yhteyttä kunnan nuoriin ja nuorten parissa työskenteleviin tahoihin.
  • Edistää yhteistyötä nuorten ja kunnan välillä.
  • Valmistella esityksiä ja aloitteita kunnan toimielimille ja muille tahoille sekä seurata aloitteiden käsittelyä.
  • Saada nuoret kiinnostumaan yhteiskunnallisista ja paikallisista asioista.
  • Luoda nuorille virikkeellistä toimintaa ja mahdollisuudet vaikuttaa heitä koskeviin asioihin.
  • Pitää yhteyttä Suomen muihin nuorisovaltuustoihin.
  • Olla kaksikielinen nuorten vaikuttamistoimielin kunnassa.
  • Tiedottaa nuoria koskevista asioista kunnan molemmilla virallisilla kielillä, huomioiden myös tarvittaessa ja mahdollisuuksien mukaan vieraskieliset nuoret.

Esityslistat ja pöytäkirjat 25.5.2019 ->

Lisätietoa: