Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Opetus ja koulutus / Perusopetus / Koulut / Suomenkieliset peruskoulut / Jokirinteen koulu

Jokirinteen koulu

Suomenkielinen peruskoulu, vuosiluokat 1-9. Keskustan alue

Katso ajankohtaiset asiat ja kaikki yhteystiedot Jokirinteen koulun omilta sivuilta:  Jokirinteen koulun omat sivut

Jokirinteen koulu on Kirkkonummella sijaitseva suomenkielinen n.1000 oppilaan peruskoulu. Kirkonkylän koulu ja Kirkkoharjun koulu yhdistyivät 1.1.2014 Kirkkoharjun kouluksi ja 1.3.2021 Kirkkoharjun koulu muutti uuteen Jokirinteen oppimiskeskukseen. Jokirinteen koulun tavoitteena on tarjota laadukasta perusopetusta ja kasvattaa oppilaista vastuuntuntoisia ja sosiaalisia kansalaisia.

Jokirinteen koulussa järjestetään opetusta jossa painotetaan musiikkia, liikuntaa ja matemaattis-luonnontieteellisiä (LUMA) aineita.

Haku LUMA-luokalle on päättynyt 15.12.2023

LUMA-painotus
Jokirinteen koulussa on matemaattis-luonnontiedepainotteinen luokka (luma-luokka), jonka tarkoituksena on tukea matematiikasta ja luonnontieteistä kiinnostuneiden oppilaiden opiskelua. Erillisiä luma-tunteja on sekä 7. että 9. luokalla yksi vuosiviikkotunti. 8. luokalla kaksi vuosiviikkotuntia.

Haku musiikkiluokalle on päättynyt 15.12.2023

Musiikki-painotus
Jokirinteen koulussa voi opiskella musiikkia painotetusti vuosiluokilla 3−9.
Syksyllä 2016 voimaantulleen opetussuunnitelman mukaan musiikkia on 3-4 vuosiviikkotuntia luokkatasosta riippuen. Viidennen ja kuudennen luokan valinnaistunti on musiikkiluokkalaisilla aina musiikkia. Luokilla 7−9 musiikkiluokkalaisten musiikin tunnit saadaan valinnaisaineiden tuntikiintiöstä, mikä rajoittaa muita valintoja.

Haku liikuntalinjalle on päättynyt 15.12.2023

Liikuntalinja
Jokirinteen koulun liikuntalinjalle hakeudutaan omalta oppilaaksiottoalueelta. Liikuntalinja voidaan toteuttaa vain, jos hakijoita on vähintään 18.
Liikuntalinja
Urhea-linja

TILAVARAUKSET

Jokirinteen koulun tiloja voi varata ilta- tai viikonloppukäyttöön Timmi-tilavarausjärjestelmän kautta.

Aulatilaa ei voi varata arkisin, mikäli se vaikeuttaa koulun toimintaa tai muiden iltakäyttäjien kulkua koulun tiloihin.
Varaukset tulee tehdä vähintään kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.
Otathan huomioon, että Jokirinteen koulu on kengätön koulu ja sisällä ollaan joko sukkasillaan, sisäkengillä tai kengänsuojusten kanssa.

Timmin käyttöohjeet

Jokirinteen oppimiskeskuksen ohjeet koulun tilojen käyttöön iltaisin ja viikonloppuisin

Siivousohjeet ilta- ja viikonloppukäyttäjille

Kuvia Jokirinteen koulun tiloista