Fredrik Malmströmin aikakausi oli vauras

Fredrik Wilhelm Malmström (1855-1918) osti Ragvaldsin tilan vanhemmiltaan marraskuussa 1882. Hänen isänsä Gustaf Henrik Malmström kuoli vuonna 1889 ja hänen äitinsä Fredrika Wilhelmina (o.s. Öfverström) pian tämän jälkeen. Vuonna 1889 Fredrik solmi avioliiton Sigurdsista kotoisin olleen Amanda Hoffmanin kanssa. Heille syntyi kaksi poikaa, Gustaf ja Bertil, sekä tytär Hebe, joka eli vain 6 kk. Bertilistä tuli sukunsa viimeinen – hän kuoli vuonna 1982 ilman perillisiä.

Fredrikin isännyyden aikana, vuonna 1901, valtio lunasti Ragvaldsilta peltoa Helsinki-Karjaa rautatietä varten. Vuonna 1903 avattu rautatie merkitsi paljon seudun talous- ja kulttuurielämälle ja aiheutti maan arvon nousun Kirkkonummella. Ragvalds pysyi kuitenkin pääosin entisellään. Tilalla asui vuonna 1901 kahdeksan ruokakuntaa, joten torppia oli silloin vielä useita.

Ragvaldsin syytinkitupa (nyk. renkitupa) sekä Eliasvillan ulkorakennuksineen on rakennettu Fredrikin aikaan, 1800-luvun loppupuolella. Myös päärakennuksen salin kalustus on samalta ajalta. Talli-navetta on valmistunut noin 1910.

Ensimmäinen maailmansota ei aluksi tuntunut paljoakaan Kirkkonummella. Sodan ensimmäisinä vuosina maanviljelijät ansaitsivat entistä enemmän elintarvikepulan vuoksi. Ajauduttiin kuitenkin kansalliseen aseelliseen konfliktiin vuonna 1918. Fredrikin poika Gustaf osallistui taisteluihin valkoisessa Sigurdsin kaartissa. Fredrik kuoli joulukuussa 1918, mutta ei ole tiedossa, että hänen kuolemansa liittyisi mitenkään sisällissodan tapahtumiin.